Müfredat değişikliği kapsamında 6’ncı yarıyıldan itibaren uzmanlık alanı dersleri planlanmıştır. Oluşturulan uzmanlık alanları şunlardır:
Her bir uzmanlık alanı kapsamında alınması zorunlu olan dersler aşağıdaki tabloda sunulmuştur. Uzmanlık alanlarında yer alan derslerin ilki 6’ncı yarıyılda, ikinci ve üçüncüsü 7’nci yarıyılda ve sonuncusu da 8’inci yarıyılda alınacaktır.
4’üncü yarıyılını tamamlayan öğrenci sunulan dört uzmanlık aklanından birini seçebilir. Seçim sonrasında öğrenci yukarıda belirtilen dönemlerde uzmanlık alanının gerektirdiği dersleri almakla yükümlüdür. 7’nci yarıyıl sonunda dileyen öğrenciler seçmiş olduğu uzmanlık alanından bir defaya mahsus vazgeçebilir. Öğrenci dilerse hiçbir Track seçmeyebilir. Bu durumda müfredatta Bölüm Track olarak belirtilen dersler Bölüm Seçmeli olarak alınacak olup, öğrenci istediği uzmanlık alanından istediği dersi alarak ders yükümlülüğünü tamamlayabilir. Bilgisayar Mühendisliği Bölümü zorunlu ve bölüm seçmeli derslerinden Yazılım Mühendisliği müfredatında yer almayan dersler, Yazılım Mühendisliği bölüm seçmeli dersleri olarak kabul edilecektir. 2020-2021 Güz döneminde giriş yapan Yazılım Mühendisliği öğrencileri 5’inci yarıyıla geldiğinde öğretim üyesi mevcutları, laboratuvar imkânları ve bölüm iş yükü değerlendirilerek hangi uzmanlık alanlarının açılacağına karar verilecek ve uzmanlık alanı seçim aşaması öncesinde öğrencilere duyurulacaktır.
Siber Güvenlik | T | P | L | K | AKTS | |
SENG 382 | Sayısal Adli Bilişime Giriş | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 |
SENG 481 | Zararlı Yazılım Tersine Mühendisliğe Giriş | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 |
SENG 483 | Güvenli Yazılım Mühendisliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
SENG 484 | Etik Hackleme ve Karşı Tedbirler | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 |
Yapay Zekâ ve Veri Bilimi | T | P | L | K | AKTS | |
SENG 372 | Veri Madenciliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
CMPE 421 | Yapay Zekâ | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
SENG 471 | Doğal Dil İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
SENG 474 | Derin Öğrenme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Bilgisayar Görüsü ve Grafikleri | T | P | L | K | AKTS | |
CMPE 362 | Görüntü İşleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
SENG 461 | Bilgisayar Animasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
SENG 463 | Oyun Tasarımı ve Programlama | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 |
SENG 464 | Sanal ve Artırılmış Gerçeklik | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 |
Yazılım | T | P | L | K | AKTS | |
SENG 354 | Yazılım Tasarım Örüntüleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
SENG 453 | Yazılım Doğrulama ve Geçerleme | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 |
SENG 451 | Yazılım Mimarileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
SENG 456 | Yazılım Proje Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Tarih: